10.03.2010

Odpowiedzialność

Hotel tak jak i inne przedsiębiorstwa narażony jest na szkody wyrządzone przez gości hotelowych i nie tylko. Trzeba się z tym liczyć.Przeliczać.Odpowiednio ustalić kary np za palenie papierosów na piętrze dla niepalących, za bezpodstawne użycie przycisków przeciwpożarowych,czy tez po prostu za zniszczenie mienia hotelowego. Wydaje się ,że najprostszą kara,a zarazem najskuteczniejszą są pieniądze.Jednak nie dla wszystkich jest to bariera.Przytoczę pewne sytuacje,z którymi spotkałam się podczas pracy na recepcji.

B
ył sobie hotel.Nie byle jaki!Trzy gwiazdki miał.Standard normalny.Przyjechali turyści.Nie-zwykli.Z czapeczkami na głowach.Wiadomo.Z czarną obstawą dookoła(czytaj-ochroną).Wszystko poszło gładko.Mieli zostać dwie doby.Zakwaterowanie-bezproblemowo.Miło.Sympatycznie. Do czasu...do czasu aż zalali hotel.A dlaczego? Bo mieli swoje święto-szabat.I owszem kurki w łazience odkręcili,ale nikt nie śmiał ich zakręcić!
I tak za dwie doby w hotelu trzy-gwiazdkowym zapłacili ok 20 tys złotych. To chyba były najdroższe noce w ich życiu.

Był sobie hotel.Też trzy gwiazdki.Przyjechali turyści.Ci nie-zwykli.Z czapeczkami na głowach.Z czarną obstawą dookoła.Młodzież.Trzy doby kosztowały ich o 1500 zł za dużo.A dlaczego? Bo w pokojach chłopaków znaleziono pofarbowane ręczniki i pościel, roztrzaskanego pilota do telewizora i pomalowane ściany..

A ustawa o usługach turystycznych mówi,że..
Hotel odpowiada za rzeczy gości wniesione do hotelu,no chyba,że utrata lub uszkodzenie tych rzeczy nastąpiło z winy gościa lub osoby mu towarzyszącej,a nie zameldowanej w hotelu ,bądż poprostu na skutek siły wyższej.
Gość hotelowy ma obowiązek powiadomić pracownika hotelu o szkodzie,która nie wynikła z jego winy- niezwłocznie.

I tak samo gość hotelowy obligatoryjnie zapoznaje się z regulaminem hotelu( który zreszta powinien byc umieszczony w widocznym miejscu),w którym powinna być zawarta informacja o odpowiedzialności za szkody przez niego wyrządzone.

Wychodzi na to ,że "nieznajomość prawa szkodzi" i "nie ma litości dla frajerów"( słowa wykładowcy od prawa)

Ciekawostka->nieuzasadnione użycie alarmu przeciwpożarowego w sieci Accor- 7.000 zł

Brak komentarzy: