17.10.2010

Działy,oddziały,podziały.

Dobrze jest jak każdy pracownik w firmie wie co do niego należy.Jakie ma obowiązki. Co wchodzi w zakres jego pracy.I komu podlega.
Do tego celu potrzebne są departamenty.Działy.Tak aby każdy mógł wykonywać swoją pracę.
Przykład z życia wzięty:
'Pracownik recepcji ,mający bezposredni kontakt z gosciem hotelowym powinien przede wszystkim skupić się na obsłudze,udzielaniu informacji, rozliczeniem prostych zamówień. Jego obowiązki nie powinny wykraczać poza tą sferę.A już na pewno nie powinien zajmować się księgowoscią,marketingiem i przyjmowaniem rezerwacji. Od tego powinny być osobne działy.Kolejno: marketingu, rezerwacji, ksiegowosći itp
Marketing powinien zajmować się promocją hotelu, dbaniem o dobry wizerunek i analizą rynku.A nie rezerwacją..'

Taka teoria.W praktyce jest różnie. Zazwyczaj na odwrót. Czy lepiej? Zdecydowanie nie. Najważniejszy w firmie jest porządek. A w sytuacji kiedy wszyscy zajmują się wszystkim-tworzy się chaos. Prawdą jest ,że wtedy czlowiek się dużo uczy,ale z drugiej strony nie przeklada się to na pozytywne efekty tego przedsiębiortswa. Zazwyczaj jest to wiedza dla niego samego,którą wykorzystuje-najczęsciej zmieniając pracę i realizując się w konkurencyjnej firmie.

Bo jak można wymagać od recepcjonisty usmiechu,w sytuacji kiedy musi pilnować faktur...?


"Jak cos jest do wszystkiego, to tak naprawde jest do niczego".
Maksyma stara jak swiat!Prawdziwa!

Brak komentarzy: