8.02.2012

Hotelowe złote myśli.


"Największą zaletą hotelu jest to, że jest ucieczką od życia domowego" - George Bernard Shaw
"Zawieszka 'Nie przeszkadzać' powinna być napisana w języku pokojowej" - Tim Bedore
"Nasi goście docierają do nas kierując się naszymi notowaniami i opiniami, ale powracają do nas kierując się już tylko doświadczeniem wyniesionym z naszej obsługi" - jeden z kamerdynerów luksusowego hotelu
"Prowadzenie biznesu bez reklamy jest jak puszczanie oka do dziewczyny po ciemku. Nikt, poza nami nie wie, co robimy" - Stuart Henderson
"Robota hotelarza wymaga całowania tyłków" - cytat z serialu Hotel Babilon:)
"Prawdziwą sztuką sprzedaży jest udzielać klientom odpowiedzi na pytania, których wcale nie zadali." - Maciej Kielan
"Dla managera, nie ważne jest co dzieje się, kiedy on tam jest, ale co dzieje się, kiedy go tam nie ma" – Ken Blanchard
"Możesz zatrudnić ludzi, aby pracowali dla ciebie, ale musisz zdobyć ich serca, aby pracowali razem z tobą" - William J.H. Boetcker
"Szczerze mówiąc, jakiegokolwiek produktu byśmy nie mieli, nasz konkurent może go skopiować. Określonego rodzaju łóżka, telewizory, głowice prysznicowe, wszystko to może być skopiowane. To co nie może być powielane, to autentyczna, osobista obsługa." - Jim Hartigan, Hilton Hotels Corporation
"Jako restaurator, moim głównym zajęciem jest kontrolowanie chaosu i dramaturgii. Bo chaos w biznesie restauracyjnym jest na porządku dziennym" - Rocco DiSpirito
"Hotele są podobne do kobiet. (...) nawet najpiękniejsze tapety nigdy nie kompensują hałaśliwości i grubiańskich manier. Każdy też potwierdzi, że uśmiech, pogoda i spokój potrafią wynagrodzić prawie wszystkie niewygody, jakie nas mogą spotkać." - W. Górnicki "Ballada hotelowa"
"Widzieć wszystko bez patrzenia, słyszeć wszystko bez słuchania. Być usłużnym ale nie służalczym. Zgadywać życzenia nie będąc niedyskretnym" - urywek z regulaminu pracowników Hoteli Ritz-Carlton

2 komentarze:

Tomek pisze...

ciekawe

Marta pisze...

Takich myśli to chyba jest czasem naprawdę sporo. Właściciele hoteli chcą wpasować się w gusta swoich klientów, ale wiadomo, że najlepiej wybrać uniwersalne rozwiązania albo jeden konkretny styl hotelu i będą do nas zaglądać goście, którym taki styl się bardzo podoba. W hotelach bardzo ważne są również łóżka hotelowe , więc trzeba trafić na dobrego producenta.