11.01.2011

Co tu robić?...czyli plan dnia front office managera


Przykładowy plan dnia front office managera. Zaznaczam -> przykładowy:

7.00-spotkanie z nocną zmianą w celu kontroli audytu nocnego i wyjaśnienia niezgodności.
7.30-sprawdzenie rezerwacji na dzisiejszy dzień i najbliższy tydzień- czy nastąpiły jakieś zmiany
8.00-asystowanie recepcjoniście przy wymeldowywaniu gości
8.30-spotkanie z housekeeping’iem w celu identyfikacji problemów związanych ze współpracą
pomiedzy recepcją a służbą pięter.
9.00-spotkanie z kierownikiem marketingu w celu analizy i konfrontacji pomysłów związanych ze
Sprzedażą i obłożeniem hotelu
9.30-spotkanie z szefem kuchni w celu przedyskutowania menu
10.00- spotkanie z załogą recepcji , kontrola ich pracy
11.00 -spotkanie z dyrektorem
12.30- przygotowanie planu obłożenia i statystyk związanych z przyjazdem gości
13.30- spotkanie biznesowe
14.15- sprawdzenie przelewów związanych z przedpłatą i rezerwacja pokoi
14.30- sprawdzenie stanu pokoi
15.00-sprawdzenie przyjazdów grupowych na dany dzień
15.30-wydanie poleceń zmianie nocnej
15.45 przygotowanie planu dnia na następny dzień
16.00- koniec pracy

Hm…Czy tak faktycznie wygląda plan dnia kierownika recepcji?
Moim zdaniem nie do końca. Plan jest uzależniony od wielu czynników takich jak wielkość hotelu, ilości działów, ilości pracowników, obłożenia itp. itd. Według mnie nie da się zbudować konkretnego, jednego wzorca pracy. Zresztą każdy ma swoją technikę. Jedni potrafią wykonać wszystkie zadania w czasie krótszym niż inni, szybciej myślą,mają więcej pomysłów..

Jednak zawsze -zwłaszcza zaczynając pracę na tym stanowisku warto się zaznajomić z kilkoma przykładowymi planami. Zwłaszcza jeżeli nie mamy zielonego pojęcia o naszych obowiązkach.

/na podstawie książki-’Hotel Front Office Management ‘ James A.Bardi/

Brak komentarzy: