10.05.2012
Jak Cię widzą... taką masz opinie!
"Jak Cię widzą, tak Cię piszą"
Powiedzenie stare, ale jednocześnie takie dzisiejsze. Opiera się na nim praktycznie cały świat. Mamy z nim doczynienia także w hotelu, ponieważ jednym z pierwszych wrażeń jakie doznaje gość hotelowy jest właśnie recepcjonista i jego wygląd. Mimika, gestykulacja i sposób komunikowania się, nigdy nie zostają w pamięci tak długo jak wygląd. Dopasowanie mundurka do charakteru hotelu i jego kolorystyki, a zarazem spowodowanie aby pracownik,który go nosi wzbudzał zaufanie i był kompetentny już od pierwszych chwil jest sztuką niezwykle trudną.
Cechy, które powinien posiadać mudnurek pracownika hotelu:
- dobra jakość i estetyka materiału,
- dobrze zszyte wszystkie części,
- łatwość w czyszczeniu i utrzymaniu w czystości,
- przewiewność,
- zapewniający swobode poruszania się,
- w stonowanym kolorze (ewentualnie dodatki mogą być w jaksrawych kolorach),
- powinien zawierać logo hotelu (ewentualnie Name tag z logiem)
- elegancki,
- dopasowany krój, zwłaszcza rękawy (zwłaszcza u kobiet najlepiej 3/4)
nie powinny się włóczyć i sprawiać wrażenie za długich,
Wszyscy pracownicy hotelu powinni mieć takie same ubiory, ewentualnie różniące się detalami określającymi dział, w którym pracują. W ten sposób pracownik hotelu jest łatwiej rozpoznawalny dla gościa, a tym samym staje się częścią kultury organizacyjnej.
Subskrybuj:
Komentarze do posta (Atom)
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz