10.05.2012

Jak Cię widzą... taką masz opinie!

"Jak Cię widzą, tak Cię piszą" Powiedzenie stare, ale jednocześnie takie dzisiejsze. Opiera się na nim praktycznie cały świat. Mamy z nim doczynienia także w hotelu, ponieważ jednym z pierwszych wrażeń jakie doznaje gość hotelowy jest właśnie recepcjonista i jego wygląd. Mimika, gestykulacja i sposób komunikowania się, nigdy nie zostają w pamięci tak długo jak wygląd. Dopasowanie mundurka do charakteru hotelu i jego kolorystyki, a zarazem spowodowanie aby pracownik,który go nosi wzbudzał zaufanie i był kompetentny już od pierwszych chwil jest sztuką niezwykle trudną. Cechy, które powinien posiadać mudnurek pracownika hotelu: - dobra jakość i estetyka materiału, - dobrze zszyte wszystkie części, - łatwość w czyszczeniu i utrzymaniu w czystości, - przewiewność, - zapewniający swobode poruszania się, - w stonowanym kolorze (ewentualnie dodatki mogą być w jaksrawych kolorach), - powinien zawierać logo hotelu (ewentualnie Name tag z logiem) - elegancki, - dopasowany krój, zwłaszcza rękawy (zwłaszcza u kobiet najlepiej 3/4) nie powinny się włóczyć i sprawiać wrażenie za długich, Wszyscy pracownicy hotelu powinni mieć takie same ubiory, ewentualnie różniące się detalami określającymi dział, w którym pracują. W ten sposób pracownik hotelu jest łatwiej rozpoznawalny dla gościa, a tym samym staje się częścią kultury organizacyjnej.

Brak komentarzy: