1.06.2012

Blog hotelu jako Content Marketing

Content marketing co to takiego jest? Jest to taka parasolka obejmująca wszystkie formy marketingu, które udostępniają informacje klientom w celu zaangażowania ich w życie produktu. Celem jest tutaj przede wszystkim dystrybucja wiedzy i informacji o działalności firmy, a przez to budowanie wizerunku. Content marketing polega przykładowo na dystrybucji firmowej gazetki czy w przypadku hotelu- budowaniu bloga połączonego ze stroną klienta. W hotelarstwie obecnie przejawia się moda na prowadzenie hotelowego bloga. Do grona hotelarzy-blogowiczów przystąpiły już m.in takie hotele jak: Hotel Podkowa w Siewierzu, Hotel Zimnik (okolice Żywca), Hotel Sara w Polanicy Zdrój. Tutaj pojawia się wątpliwość czy hotel powinien blogować?? Moim zdaniem tak,ale z zachowaniem pewnych zasad hotelarzy czyli dyskrecji i prywatności gości. Może to być blog informujący o najważniejszych wydarzeniach z życia hotelu i jego otoczenia, przekazywać ciekawe treści. Myślę, że fajnie zrobiony, z pewnym wyczuciem smaku może zacieśnić więzi klientów z hotelem. Może to być także pewien zamiennik z facebookiem. Wielu klientów niekoniecznie śledzi nowości na facebook'u, a te same informacje przecież można umieścić na hotelowym blogu, gdzie gość zapewne będzie chętniej zerkał ze względu na ciekawość i chęć uczestnictwa w społeczności swojego ulubionego hotelu. Ludzie lubią się przyzwyczajać :)

2 komentarze:

Unknown pisze...

Niestety ostatni wpis na bloga w tych Hotelach jest w kwietniu, a to i tak najlepszy wynik z trzech wymienionych. Porywając się na "pamiętnikową" działalność należałoby ją systematycznie ją uprawiać. W innym wypadku działa to niestety na niekorzyść obiektów.

Kasia Biel pisze...

Dokladnie tak Sylwia. Z tego wynika, ze brakuje w hotelach osob, ktore chcialby systematycznie aktualizowac dane. Co wiecej brakuje pracownikow z wiedza o wspolczesnym marketingu i szerokich mozliwosciach jakie oferuje dzisiejszy internet.